Groepsaanbod

Afbeelding

St. Wilco biedt een gevarieerd activiteitenaanbod. Deze vinden plaats op de woensdag- en zaterdaggroep en tijdens de schoolvakanties. Bij ons is er sprake van een kleinschalige groepsruimte en een aangename huiselijke sfeer. Een cliënt kan zich optimaal ontwikkelen in een huiselijke en rustige omgeving waar het zich als thuis voelt. Door de kleinschaligheid is er bij ons meer mogelijkheid om de cliënt de individuele aandacht te geven die het nodig heeft. Hierdoor kunnen er ook meer activiteiten geboden worden gericht op de ontwikkeling.

De activiteiten zijn gericht op het aanleren, vergroten en in stand houden van vaardigheden. Met het activiteitenaanbod stimuleren wij de sociale vaardigheden, zelfredzaamheid, zelfstandigheid en de sociale contacten op een aantrekkelijke wijze. Daarnaast wordt er tijdens het activiteitenaanbod gewerkt aan de individuele doelen van de cliënten. Dit leren zij spelenderwijs vanuit hun vertrouwde groep. Ze ontwikkelen zich bijv. aan de hand van sport en spel. Naast deze sociale ontwikkeling staan persoonlijke kwaliteiten uiteraard ook centraal bij Stichting Wilco.

Het activiteitenaanbod is aangepast op de wens van de cliënten en leeftijdscategorie. Wij bieden zowel activiteiten binnen de locatie als daar buiten. Denk hierbij aan samen knutselen, schilderen, vaardigheden/ontspannings- en educatieve spellen, thema activiteiten (bijv. gericht op feestdagen, interesses van de cliënten). Buiten de locatie o.a. speurtochten, (bos)wandelingen, karten, lasergamen, bowlen en bezoeken van speeltuin en kinderboerderij. Ook het bezoeken van attractieparken, bioscoop en educatieve instellingen en museums staat regelmatig op de agenda.