Logeeraanbod

Afbeelding

Naast de reguliere activiteiten biedt Stichting Wilco ook de mogelijkheid om logeerweekenden te reserveren. Dit logeerweekend vindt elk laatste weekend van de maand plaats (uitgezonderd december). Het logeerhuis Willeke, onderdeel van Stichting Wilco, huurt dan bungalows van Center Parcs. Parken die in aanmerking komen, zijn o.a.: Meerdal, Loohorst, Kempervennen, Erperheide, Vossemeren en Heijderbos (een paar keer per jaar kan dit Port Selande of de Eemhof worden). Er wordt regelmatig gerouleerd hierbij, zodat er toch genoeg variatie qua locatie aangeboden wordt.

Dit weekend begint op vrijdag om 18.00 uur en duurt tot zondag 19.00 uur. In schoolvakanties en sommige gevallen kunnen er afwijkende tijden gelden. Voor een logeerweekend is er een minimum aantal kinderen/jongeren van drie vastgesteld. Wanneer dit aantal niet behaald wordt, zal het weekend helaas niet doorgaan. Er is een maximum aantal van 6 vastgesteld.

Tijdens het logeren wordt er een duidelijke structuur gehanteerd. Zo is er een vaste dagindeling en krijgen de cliënten o.a. corveedienst. Het activiteitenprogramma varieert per weekend en per park.

Toch zijn er in dit programma een aantal activiteiten die elk logeerweekend terugkomen; zo wordt er meestal elke ochtend gezamenlijk gezwommen, gewandeld of gefietst. Andere activiteiten die met de cliënten ondernomen worden, zijn bijvoorbeeld boogschieten, squashen, tennissen, midgetgolf, kinderdisco en karaoke. Wat er ondernomen wordt ligt helemaal aan wat het betreffende park op dat moment te bieden heeft en wat de cliënten graag willen. Op de vrijdagavond of zaterdagochtend wordt de activiteiten samen het de cliënten besproken en vastgelegd. Na het logeerweekend worden groeps-en individuele doelen van cliënten door de begeleiding geëvalueerd.